ALGEMENE VOORWAARDEN TABLERIE - VERHUUR
HUUROVEREENKOMST
1. De goederen blijven eigendom van TABLERIE.
2. De klant erkent deze goederen in goede staat te hebben ontvangen.
3. De klant is verantwoordelijk voor de gehuurde goederen van zodra deze te hebben ontvangen bij ophaling of bij levering.
4. De klant staat in voor de teruggave van de goederen in de staat zoals hij deze heeft ontvangen, waarbij de klant alle nodige zorgen en aandacht zal besteden aan de goederen teneinde deze teruggave te verzekeren.
5. De klant zal instaan voor teruggave van de goederen, zelfs ingeval van overmacht.
6. Betalingsvoorwaarden levering: 50% voorschot bij reservatie, dit per overschrijving. 5 werkdagen voor de aanvang van het feest de overige 50%. Er zal geen levering plaats vinden als het totaal te betalen bedrag niet zichtbaar is op de rekening van TABLERIE.
7. Betalingsvoorwaarden zelf afhalen (weddingplanners): 50% voorschot bij reservatie, dit per overschrijving. 5 werkdagen voor de aanvang van het feest de overige 50%. Er zal geen ophaling plaats vinden als het totaal te betalen bedrag niet zichtbaar is op de rekening van TABLERIE.
8. leveren en ophalen: we leveren de goederen en halen ze ook weer op. Indien de styling niet door Tablerie gebeurd, wordt er enkel geleverd op de plek waar onze wagen kan parkeren. Bij ophaling dienen alle goederen ook weer op deze plek klaar te staan zoals ze werden afgeleverd. Indien de styling door tablerie gebeurd, wordt alles op de door jullie gekozen locatie klaar gezet. (zie punt 10 wat betreft locatie) Bij ophaling dienen alle goederen op een gemakkelijk te bereiken plaats klaar te staan zodat ophaling op 30 min. kan gebeuren. Indien dit niet in orde is zullen extra werkuren worden aangerekend.
9. Wij leveren op de plaats die de klant verkiest, doch bij afstanden groter dan 30 meter van vrachtwagen tot locatie kan er een meerprijs van € 60 per uur per persoon worden aangerekend. Dit is ook van toepassing wanneer er moet geleverd worden op onverharde ondergrond zoals gras, kiezelstenen, grind, zand,...
10. TABLERIE is niet verantwoordelijk als de gehuurde goederen niet op de gewenste locatie kunnen geplaatst worden door onvoorziene omstandigheden: Doorgang geblokkeerd, afmetingen doorgang te klein en dergelijke onvoorzienbare factoren. De klant is in deze gevallen verantwoordelijk en kan geen schadevergoeding verhalen op TABLERIE.
11. De mogelijkheid om uw bestelling te laten leveren en/of ophalen kan pas bij een huurwaarde van minimaal €500 exclusief BTW. Hier komt dan nog een transportkost bij.
12. Alle materialen worden op het gelijkvloers geleverd. Leveringen via lift wordt enkel uitgevoerd na aanvraag. Zonder aanvraag moet dit ter plaatse met de transportverantwoordelijke besproken worden. De meerprijs hiervan wordt aan de hand van het aantal verdiepingen, situatie ter plaatse en aantal goederen berekend.
13. Leveringen vinden plaats van maandag tot en met vrijdag tussen 08u - 17u. Leveringen op zaterdag, zondag of feestdagen zijn mogelijk, dit op aanvraag met een meerprijs op de normale transportkost. Voor laden en/of lossen rekenen wij een 30-tal minuten.
14. Bij annulering na opgegeven periode wordt er 100% van het totale bedrag aangerekend als schadevergoeding.
MELDING VAN SCHADE
Om u nog beter van dienst te zijn gelieve de geleverde goederen steeds te controleren bij aankomst op de locatie. Bij vaststelling van schade, tekorten of defecten gelieve ons te contacteren op de volgende nummers of via email:
- Bib Dox: +32474508985
- Katleen claes: +32474751568 - Via email: info@tablerie.be
Melding van schade na uw event kunnen wij helaas niet meer aanvaarden.
Gelieve alle gehuurde goederen bij ophaaldatum terug te plaatsen zoals afgeleverd. Extra werk = extra kosten!
De reiniging van de gehuurde goederen is voor TABLERIE. Borden, bestek en glaswerk dienen wel afgespoeld te worden. Tafellinnen wordt in de daarvoor voorziene plastic zakken geplaatst.
Na controle en reiniging van de bestelling door de verantwoordelijke zullen de mogelijke tekorten en/of schade worden medegedeeld via mail. De meldingsperiode kan variëren van 1 tot 14 kalenderdagen na uw event. Zonder tegenbericht zullen deze gefactureerd worden 7 kalenderdagen na melding hiervan.
Tekorten kunnen door de klant geretourneerd worden tot 7 dagen na vaststelling. Na deze termijn worden geen terugbetalingen meer uitvoerd.
TAFELLINNEN
Tafellinnen wordt in de meegeleverde plastic zakken gedaan.
Vlekken: Schimmel en kaarsvet hebben een speciaal reinigingsproces dat wordt aangerekend aan € 4 ,00 per nap. Indien niet reinigbaar wordt de volledige nap aangerekend. Brandgaten worden aanzien als onherstelbare schade waarbij altijd de volledige nap wordt aangerekend.
OPHALING GOEDEREN
Alle gehuurde goederen, dienen bij ophaling klaar te staan om geladen te worden. Tafels en stoelen gestapeld, borden, glaswerk en bestek, AFGESPOELD en in de daarvoor voorziene bakken. Voor niet gesorteerde of onafgespoelde goederen zullen wij een vergoeding aanrekenen van € 0,50 per stuk (excl. btw).
Sinds 25 mei 2018 geldt er een nieuwe privacywetgeving. Wij vinden uw privacy cruciaal en willen u dan ook informeren wat wij met uw persoonsgegevens al of niet doen en bij wie u terecht kan voor meer informatie.
Wij verwijzen u hiervoor dan ook graag naar onze geldende privacy policy - terug te vinden in onderstaande privacyverklaring.
Servicedienst 24/7: +32474751568 of +32474508985
De huurovereenkomst wordt als aanvaard beschouwd bij het bevestigen van de bestelling.
PRYVACYVERKLARING TABLERIE
WELKOM BIJ TABLERIE.
Bedankt voor het lezen van ons privacy beleid.
Tablerie heeft als maatschappelijke zetel Oude Holstraat 7 – 2390 Westmalle en is ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 1000 343 380.
Tablerie verklaart dat zij steeds de Belgische privacywetgeving naleeft, evenals de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming en dit vanaf haar inwerkingtreding.
U kan iedere vraag met betrekking tot deze privacyverklaring of verzoek tot uitoefening van uw rechten richten aan: info@tablerie.be
Deze privacyverklaring legt uit welke informatie Tablerie verzamelt en hoe ze deze gegevens gebruikt. Deze verklaring is deel van onze verhuurovereenkomst en geldt voor alle klanten van Tablerie.
1. ALGEMEEN
Tablerie erkent de bezorgdheid van onze klanten met betrekking tot de privacy. Dat is waarom wij te allen tijde persoonlijke gegevens strikt verwerken volgens dit privacy beleid en de geldende wettelijke bepalingen.
De verantwoordelijke voor de verwerking van uw persoonsgegevens is Tablerie.
2. WELKE PERSOONSGEGEVENS VERZAMELEN WIJ?
De persoonlijke gegevens die Tablerie verzamelt zijn relevant, niet overbodig en gerelateerd aan de doeleinden waar wij ze voor verzamelen.
Zo verzamelen wij volgende gegevens:
Identificatiegegevens: naam, voornaam, emailadres, adresgegevens, telefoonnummer
Kenmerken van de woning
Locatiegegevens
Beeldopnamen op basis van de op ons terrein geïnstalleerde camerabewaking
Gegevens ivm beroep en betrekking van bepaalde contactpersonen bij de klant
3. WAAROM VERZAMELEN WIJ PERSOONSGEGEVENS EN HOE GEBRUIKEN WE DIE?
Wij verzamelen en verwerken uitsluitend persoonlijke gegevens voor specifieke en rechtmatige doeleinden.
Zo verwerken wij persoonlijke gegevens om onze diensten correct te kunnen leveren, voor marketingdoeleinden en voor het beheer van klantenrelaties :
Beheer van levering van diensten en facturatie: wij verwerken persoonsgegevens teneinde de door uw gevraagde dienst te kunnen leveren. Deze verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van de overeenkomst die door u werd gevraagd.
Marketingdoeleinden: Wij kunnen uw emailadres en/of adres gebruiken voor het versturen van nieuwsbrieven en infomails, doch enkel en alleen indien u hiertoe uw expliciete, voorafgaande toestemming heeft gegeven.
• Camerabewaking: teneinde de veiligheid te kunnen waarborgen en om de telling van het teruggebrachte materiaal mogelijk te maken zijn onze terreinen voorzien van camerabewaking. Wij baseren ons hierbij op de rechtsgrond van het gerechtvaardigde belang.
U bent nooit verplicht om uw persoonsgegevens aan ons mee te delen, maar u begrijpt dat bepaalde dienstverleningen onmogelijk worden indien wij u persoonsgegevens niet mogen verwerken.
Tevens kunnen wij te allen tijde vragen om op vrijwillige basis meer gegevens te verstrekken.
Occasioneel kunnen wij u om feedback vragen over het gebruik of de services van onze website om zo de website verder te kunnen ontwikkelen en verbeteren.
We kunnen uw communicatie gebruiken voor trainingsdoeleinden en kwaliteitscontrole.
4. E-MAIL EN MARKETINGBERICHTEN
We begrijpen dat niemand een inbox vol ongewenste e-mails wil. Daarom zullen wij u alleen e-mailen in het licht van bovenvermelde doelstellingen of u te informeren over wezenlijke wijzigingen in onze verhuurovereenkomst of privacyverklaring. Het behoort tot ons gerechtvaardigd belang om u hieromtrent te mailen, zo dienen wij u tijdig te verwittigen aangaande de stand van zaken omtrent uw gevraagde dienst en willen wij steeds open communiceren met u omtrent onze werkwijze en algemene voorwaarden.
5. VERTROUWELIJKHEID EN BEVEILIGING
Tablerie doet er alles aan om uw gegevens zo veilig mogelijk te verwerken.
Tablerie doet uitsluitend een beroep op dienstverleners die afdoende garanties met betrekking tot het toepassen van passende technische en organisatorische maatregelen bieden opdat de verwerking voldoet aan de geldende regelgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens.
Indien deze dienstverleners handelen als verwerkers, garandeert Tablerie dat hiervoor de nodige verwerkingsovereenkomsten worden afgesloten en stellen wij alles in het werk opdat zij uw persoonsgegevens op voldoende wijze zouden beveiligen.
Uw persoonsgegevens zullen niet verkocht, noch verhuurd, verdeeld of anderszins commercieel ter beschikking gesteld worden aan derden, behalve zoals hiervoor beschreven of met uw voorafgaande toestemming.
In geen geval kan Tablerie aansprakelijk worden geacht voor enige directe of indirecte schade die voortvloeit uit een foutief of onrechtmatig gebruik door een derde van de persoonsgegevens.
Tablerie zorgt er tevens voor dat haar werknemers enkel toegang hebben tot de persoonsgegevens indien dit noodzakelijk is voor de uitoefening van hun taken of indien dit noodzakelijk is voor het leveren van de dienst.
6. DOORGIFTE AAN DERDEN
Met welke derden worden uw persoonsgegevens gedeeld en waarom?
Intern: Tablerie staat ervoor in dat geen onbevoegden kennis kunnen nemen van uw persoonsgegevens en neemt hiertoe alle nodige interne en externe veiligheidsmaatregelen. Bevoegd om kennis te nemen van uw persoonsgegevens zijn de directie en enkel voor zover dit tot zijn/haar takenpakket behoort, leden van het personeel.
Extern: De persoonsgegevens worden extern enkel overgemaakt aan hiertoe bevoegde personen in het licht van bovenvermelde doelstellingen.
Volgende dienstverleners van Tablerie kunnen eventueel kennis krijgen van en overgaan tot verwerking van de persoonsgegevens met het oog op de uitvoering van hun opdracht: boekhouder, accountant, advocaten, bankinstellingen, IT-leveranciers, externe consultants,....
In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat wij uw persoonsgegevens ingevolge een gerechtelijk bevel of om te voldoen aan andere dwingende wet- of regelgeving moeten onthullen.
Bij gehele of gedeeltelijke reorganisatie of overdracht van activiteiten van Tablerie waarbij zij haar bedrijfsactiviteiten reorganiseert, overdraagt, staakt of indien Tablerie failliet gaat, kan dit betekenen dat uw gegevens aan nieuwe entiteiten of derden door welke de bedrijfsactiviteiten van Tablerie geheel of gedeeltelijk worden uitgevoerd, worden overgedragen.
7. DUUR VAN DE VERWERKING
Tablerie zal uw persoonlijke gegevens niet langer bewaren dan redelijkerwijs noodzakelijk voor de doeleinden zoals genoemd in deze privacyverklaring en met een maximumtermijn van 10 jaar na het einde van de afgesloten verhuurovereenkomst.
Na het verstrijken van de termijn zal u opnieuw gecontacteerd worden met het verzoek uw toestemming te geven indien u nog langer in de database wenst behouden te blijven.
Uw persoonsgegevens worden in ieder geval bijgehouden conform de specifieke wetgeving, alsook verjaringstermijnen die ons verplichten uw persoonsgegevens langer bij te houden, bv. om ons te verdedigen tegen een vordering in rechte.
8. UW RECHTEN
Onderstaande rechten kunnen door u worden uitgeoefend door ons te contacteren via info@tablerie.be
Recht van toegang en rectificatie: U heeft het recht gratis toegang te verkrijgen tot uw persoonlijke gegevens en eventuele foutieve gegevens te rectificeren.
Recht van verwijdering en beperking: Tevens heeft u het recht om ons te verzoeken uw persoonsgegevens te verwijderen. U kan ons ook verzoeken om de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken.
Recht van bezwaar: U heeft steeds het recht om u te verzetten tegen het gebruik van uw persoonsgegevens. Hiervoor dient u wel ernstige en legitieme redenen op te geven.
Recht van overdraagbaarheid: U beschikt over het recht om uw persoonsgegevens die door ons worden verwerkt in een gestructureerde, gangbare en machine leesbare vorm te verkrijgen. Tevens beschikt u over het recht om deze gegevens aan andere verantwoordelijken voor de verwerking te doen overdragen.
9. WIE CONTACTEREN IN GEVAL VAN VRAGEN?
Tablerie met maatschappelijke zetel te Oude Holstraat 7 – 2390 Westmalle en ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 1000 343 380, is de verantwoordelijke voor de verwerking van de persoonsgegevens. Tablerie verklaart dat zij als verantwoordelijke voor de verwerking de Belgische privacywetgeving naleeft, evenals de bepalingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming vanaf haar inwerkingtreding.
Klanten kunnen iedere vraag met betrekking tot deze privacyverklaring of verzoek tot uitoefening van hun rechten richten aan: info@tablerie.be
Tablerie stelt de klant zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen een maand na ontvangst van het verzoek in kennis van het gevolg dat Tablerie heeft gegeven aan het verzoek:
• Inwilliging van het verzoek
• Onmogelijkheid om binnen een maand het gevolg van het verzoek aan de klant kenbaar te
maken wegens de complexiteit van het verzoek.
• Weigering van het verzoek en de mogelijkheid om klacht in te dienen bij de toezichthoudende
autoriteit of beroep in te stellen bij de rechtbank.
• De noodzaak tot bijkomende informatie bij twijfel omtrent de identiteit van de aanvrager.
De verzoeken worden in principe kosteloos door Tablerie ingewilligd tenzij het verzoek van de klant kennelijk ongegrond of buitensporig is, met name vanwege hun repetitieve karakter. In dat geval mag Tablerie een redelijke administratieve vergoeding aanrekenen of het verzoek weigeren.
U hebt eveneens het recht een klacht in te dienen bij de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit, Drukpersstraat 35, 1000 Brussel, Tel +32 (0)2 274 48 00, Fax +32 (0)2 274 48 35, e-mail: contact@apd-gba.be.